همانطور که میدانید برای برنامه ریزی و ریمپ ایسیو روشهای مختلفی (JTAG,K-TAG) وجود دارد که بهترین آن از طریق پورت OBD است زیرا در این روش بر خلاف سایر روشها، قاب ایسیو باز نخواهد شد و مشکلاتی نظیر آبخوردگی برد ایسیو در آینده و یا از بین رفتن گارانتی و … پیش نخواهد آمد.
یکی از ایسیوهای پرکاربرد بر روی محصولات ایران خودرو در سالهای اخیر ایسیو Bosch ME17 میباشد که بر روی پژو ۲۰۶، ۴۰۵، ۲۰۷ و پارس با موتور TU5 و همچنین دنا و سمند با موتور EF7 مورد استفاده قرار گرفته است.
متاسفانه این ایسیو از آن جمله ایسیوهایی است که قاب آن به سختی باز میشود و بعد از باز شدن هم نمیتوان همانند قبل آن را مونتاژ و آب بندی نمود.