همان طور که میدانید در یک موتور احتراق داخلی همواره جرم هوای ورودی به موتور در یک دور موتور ثابت به فشار هوای ورودی (Manifold Air Pressure [MAP]) بستگی دارد. در اکثر ایسیوهای موجود در بازار، جرم هوای ورودی به موتور (Mass Air Flow [kg/h]) در یک دور موتور ثابت به صورت یک تابع خطی از فشار هوای ورودی (Manifold Air Pressure [MAP]) مدل سازی میشود.
حال نکته مهم آن است که در مدل سازی یک خط همواره دو پارامتر عرض از مبدا (offset) و شیب خط (Slope) مورد نیاز است. این دو پارامتر اساسی در در ۲ جدول مجزا در شرایط مختلف کاری موتور در دامپ ایسیو ذخیره میشود.
عوامل زیر بر روی این پارامترها تاثیرگذار است و معمولاً در ایسیوهای جدید چندین جدول برای هر خودرو تعریف میگردد: