فلسفه طراحی نرم افزاری بسیاری از ایسیوها نظیر ایسیوهای Bosch بر مبنای محاسبه گشتاور دلخواه راننده می‌باشد. با بیان ساده یعنی در داخل دامپ ایسیو، گشتاور واقعی قابل تولید توسط موتور تعریف می‌شود و در هر لحظه هم گشتاور درخواستی (Torque Desire) راننده محاسبه می‌شود در ادامه با توجه به نسبت این دو پارامتر (گشتاور نسبی)، مقادیر زاویه دریچه گاز و مقدار پاشش سوخت مورد نیاز و اصلاحات زاویه جرقه، محاسبه و اعمال می گردد. (البته در ادامه اصلاحاتی نیز بر روی این مقادیر بر حسب سایر پارامترها صورت می‌گیرد)

پس در بسیاری از ایسیوها برای آن که بهبود شتاب و توان مناسبی هنگام ریمپ داشته باشید و همچنین پاسخ دریچه گاز نسبت به پدال گاز بهبود یابد می‌بایست در هنگام ریمپ کردن حتماً تغییرات دقیق و مناسبی بر روی پارامتر گشتاور اعمال نمود.

 

سیستم تیونینگ

پاشش سوختتیونینگجرقهدریچه گازریمپ ایسیوسرعتشتابگشتاورگشتاور مطلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *