به طور کلی مدت زمانی که طول می‌کشد تا انژکتور بعد از ارسال سیگنال پاشش از ایسیو (سیگنال منفی)، به حالت کاملاً باز (Full Open) تبدیل شود،  Injector Dead Time می گویند که برحسب میلی ثانیه (ms) بیان می‌شود و به آن Injector lag Time و یا latency نیز گفته می‌شود. به عبارت دیگر هر انژکتور از لحظه تحریک تا باز شدن کامل به یک حداقل زمان نیاز دارد تا سوخت شروع به عبور از آن نماید. این ثابت زمانی به مشخصات فنی و ساختاری انژکتور وابسته بوده و معمولاً توسط کمپانی سازنده ارائه می‌شود.

برای داشتن یک پروسه پاشش دقیق سوخت همیشه به این پارامتر نیاز است تا اختلاف مقدار سوخت محاسبه شده برای پاشش توسط ایسیو با مقدار سوخت پاشش شده در واقعیت به حداقل برسد.

این پارامتر به شدت به میزان ولتاژ باتری، وابسته بوده و معمولاً میزان وابستگی آن توسط یک منحنی و یا جداول اصلاحی از جانب شرکت سازنده ارائه می‌شود.

در ادامه برای درک بهتر این موضوع میزان وابستگی پارامتر Injector Dead Time به ولتاژ باتری در خودروی کیا اسپورتیج با ایسیو Continental نشان داده شده است.

این نمودار از دامپ ایسیو این خودرو استخراج شده است.

سیستم تیونینگ

آموزش ایسیوآموزش ریمپانژکتورتیونینگچیپ تیونینگریمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *