همان طور که می‌دانید در تمام ایسیوها از یک حافظه خارجی (External Flash) و یا داخلی (Internal Flash) برای ذخیره اطلاعات لازمه کنترل موتور استفاده می‌شود.

معمولاً تمام فضای این حافظه‌ها توسط میکروپروسسورها استفاده نمی‌شود و بخش عمده‌ای از حافظه ECU بدون استفاده و خالی می‌باشد. حتی اگر دامپ حافظه فلش داخلی یک ایسیو جدید نظیر Bosch ME17 را بررسی کنید متوجه خواهید شد فضای بسیاری از آن بدون استفاده است و در بسیاری از آدرس‌ها هیچ گونه اطلاعاتی ذخیره نمی‌گردد.

ایده اصلی این روش آن است که بدون تغییرات سخت افزاری بر روی ECU (اضافه کردن حافظه جانبی و …) و فقط از طریق نرم افزاری بتوانیم جداول و پارامترهای جدیدی را به دلخواه در دامپ ایسیو تعریف کنیم. به عبارت دیگر با استفاده ار دانش برنامه نویسی میکرو، یک سری جداول و پارامترهای جدید را در حافظه بلااستفاده قبلی، تعریف کنیم و بتوانیم در شرایط رانندگی مختلف از آن‌ها بهره‌مند شویم. با این کار اصطلاحاٌ Multimap یا Mapswitch گفته می‌شود.

برای مثال هر دو حالت ریمپ Stage1 و ریمپ Economy در ایسیو تعریف شود و راننده بتواند با یک سری عملگر به آن مود سوییچ نماید (در هر لحظه قابلیت دسترسی به هر مود وجود دارد). 

این سبک از ریمپ سبب می‌شود که میزان مصرف سوخت و استهلاک موتور و … در خودرو به خوبی بهینه شود و تمام نیازهای راننده را برآورده سازد.

سیستم تیونینگ

EXTERNAL FLASHINTERNAL FLASHMAPSWITCHMAPSWITCH ECUMULTIMAPMULTIMAP ECUMULTIMAP SWITCHMULTIMAP SWITCHINGMULTIMAP TUNINGSAM TUNINGSAMTUNINGتیونینگ ایسیوریمپریمپ ECUریمپ ایسیوسام تیونینگسوییچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *