همان طور که میدانید در تمام ایسیوها از یک حافظه خارجی (External Flash) و یا داخلی (Internal Flash) برای ذخیره اطلاعات لازمه کنترل موتور استفاده میشود.
معمولاً تمام فضای این حافظهها توسط میکروپروسسورها استفاده نمیشود و بخش عمدهای از حافظه ECU بدون استفاده و خالی میباشد. حتی اگر دامپ حافظه فلش داخلی یک ایسیو جدید نظیر Bosch ME17 را بررسی کنید متوجه خواهید شد فضای بسیاری از آن بدون استفاده است و در بسیاری از آدرسها هیچ گونه اطلاعاتی ذخیره نمیگردد.
ایده اصلی این روش آن است که بدون تغییرات سخت افزاری بر روی ECU (اضافه کردن حافظه جانبی و …) و فقط از طریق نرم افزاری بتوانیم جداول و پارامترهای جدیدی را به دلخواه در دامپ ایسیو تعریف کنیم. به عبارت دیگر با استفاده ار دانش برنامه نویسی میکرو، یک سری جداول و پارامترهای جدید را در حافظه بلااستفاده قبلی، تعریف کنیم و بتوانیم در شرایط رانندگی مختلف از آنها بهرهمند شویم. با این کار اصطلاحاٌ Multimap یا Mapswitch گفته میشود.
برای مثال هر دو حالت ریمپ Stage1 و ریمپ Economy در ایسیو تعریف شود و راننده بتواند با یک سری عملگر به آن مود سوییچ نماید (در هر لحظه قابلیت دسترسی به هر مود وجود دارد).